مدرسه و دوران نوجوانی

در جوامع پیشرفته، نوجوانی با وارد شدن به دبیرستان مقارن است. اغلب نوجوانان ابتدا به دوره راهنمایی و بعد به دبیرستان وارد می شوند. با هر تغییر، پیشرفت تحصیلی جدی تر، می شود و بر انتخاب رشته در دانشگاه و فرصت های شغلی تاثیر می گذارد.   تاثیر تغییرات در مدرسه مراحل انتقال مدرسه می توانند مشکلات سازگاری...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: کتاب روانشناسی رشد جلد دو (از نوجوانی تا پایان زندگی)
صاحب اثر: لورا برک
موقعیت مطلب: فصل یازدهم
صفحات: خلاصه ای از صفحه 51 تا صفحه 59
لینک منبع: https://www.koodaklearn.ir/publication/6

رفتار با نوجوان، مهارت حل مسئله در تعامل با نوجوان

در تمام زندگی خود در حال حل مسئله هستید. حل مسئله راهبردی است که برای برطرف کردن مشکل جدی و برای برنامه ریزی از آن استفاده می کنید، فقط به خاطر این که روال عملکرد روزانه به آرامی پیش رود. شما احتمالا این راهبرد را بارها و بارها در محل کار و کارهای داوطلبانه، در مورد دوستان و بستگان و حتی شریک زندگیتان...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: کتاب با نوجوان سرکش چه کنیم؟ (10 گام برای حل تعارض و بازسازی روابط)
صاحب اثر: دکتر راسل بارکلی / دکتر آرتور ل.رابین / کریستین م.بنتون
موقعیت مطلب: بخش دوم
صفحات: خلاصه ای از صفحات 219 تا 230
لینک منبع: https://www.koodaklearn.ir/publication/11

تغییرات اخلاقی و ارزشی در دوران نوجوانی

کسب توانایی های شناختی می تواند این صفت را در نوجوان مشخص سازد که به اصطلاح "پای خود را در کفش دیگران فرو می کند".   تغییرات در شناخت اجتماعی نوجوانان در مدرسه ابتدایی، کودکان شروع به درک این می کنند که مردم دیگر از افکار و احساساتی متفاوت از خودشان برخوردارند؛ به هر حال درک این موضوع برای آنان...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: درسنامه پرستاری کودکان ونگ
صاحب اثر: دانا.ال.وانگ / مریلین هاکنبری
موقعیت مطلب: فصل هشتم
صفحات: از صفحه 281 تا صفحه 283
لینک منبع: https://www.koodaklearn.ir/publication/25

نوجوانی و راههایی به سوی هویت

خود وصفی های کاملا سازمان یافته و احساس اعتماد به نفس متمایز شده نوجوانان، شالوده شناختی را برای تشکیل هویت فراهم می آورند. پژوهشگران با استفاده از روش مصاحبه بالینی یا با پرسشنامه های کوتاه، پیشرفت در تشکیل هویت را براساس دو ملاکی که از نظریه اریکسون به دست آمده است، ارزیابی می کنند؛ کاوش و احساس...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: کتاب روانشناسی رشد جلد دو (از نوجوانی تا پایان زندگی)
صاحب اثر: لورا برک
موقعیت مطلب: فصل دوازدهم
صفحات: از صفحه 72 تا صفحه 76
لینک منبع: http://www.koodaklearn.ir/publication/12

پیامدهای رشد شناختی در نوجوانان

رشد تفکر کارآمد به طور فزآینده ای پیچیده می شود، به تغییرات چشمگیر در نحوه ای که نوجوانان خود، دیگران و دنیا در مجموع را در نظر می گیرند منجر می شود. اما به همان صورتی که نوجوانان گاهی در استفاده از بدن تغییر شکل یافته خود ناشی هستند، در آغاز هنگام استفاده از تفکر انتزاعی خود تزلزل نشان می دهند. گرجه...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: کتاب روانشناسی رشد جلد دو (از نوجوانی تا پایان زندگی)
صاحب اثر: لورا برک
موقعیت مطلب: فصل یازدهم
صفحات: از صفحه 43 تا صفحه 47
لینک منبع: https://www.koodaklearn.ir/publication/6

عوامل روانشناختی در بی اشتهایی عصبی نوجوانان

امتناع از غذا خوردن، بی اشتهایی عصبی، عموما از سوی مریض برای رسیدن به هدفی خاص صورت می گیرد. نظریه پردازان عقیده دارند؛ بیمار بی اشتها درد گرسنگی را تجربه نکرده است. آن ها اغلب به خواسته خود و مشتاقانه گرسنگی می کشند. با این وجود بی اشتهایی عصبی نوعی اختلال در غذا خوردن است، که دلیل ترس از چاق شدن،...

مطالب عمومی

میخواهم بیشتر بدانم

  • آخرین ویرایش .
برگرفته از: کتاب اختلالهای دوران کودکی
صاحب اثر: فیلیپ سی. کندال
موقعیت مطلب: فصل هشتم
صفحات: از صفحه 136 تا صفحه 141
لینک منبع: https://www.koodaklearn.ir/publication/17
  • 1
  • 2

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به سایت کودک لرن می باشد.لذا کپی برداری از منابع غیر مجاز و پیگرد قانونی دارد.